ماساژور

مقایسه ماساژور های دستی و برقی و معرفی بهترین مدل‌ ها

مقایسه ماساژور های دستی و برقی

شاید برایتان پیش آمده باشد، بعد از انجام کاری سخت و دشوار به دنبال راه حلی برای رفع خستگی بدن باشید. قطعا یک ماساژور با کیفیت می‌تواند بسیاری از مشکلات بدنی مثل درد عضلانی، سیاتیک و… را برطرف کند.‌ علاوه بر این که ماساژور یک راه حل مفید برای بر طرف کردن خستگی است؛ می‌تواند آرامش از دست رفته را مجدد بازگرداند.‌ از این رو می‌توان گفت ماساژور تنها یک وسیله لوکس تلقی نمی‌شود؛ بلکه تاثیر مثبتی در سلامت جسمی و روحی فرد می‌گذارد.‌ در ادامه این مقاله انواع ماساژور‌ را معرفی کنیم.

معرفی انواع ماساژور‌های خانگی

ماساژورها به دو نوع دستی و برقی تقسیم می‌شوند که هر یک دارای مزایا و ویژگی‌های به خصوصی هستند.

1- ماساژور دستی

همانطور که مشخص است ماساژورهای دستی نیازمند نیروی انسانی هستند و با جابجایی آن توسط دست عمل ماساژ انجام می‌شود. معمولاً ماساژورهای دستی به دلیل ابعاد، قابلیت حمل و… قیمت ارزان‌تری نسبت به ماساژورهای برقی دارند.

همچنین استفاده از آن به مدت طولانی خسته کننده است. ماساژور‌های دستی در متریال‌های فلز، چوب، غلتک‌های ثابت و متحرک ساخته می‌شوند. با استفاده از این ابزار کوچک می‌توان دست‌ها و تمام اعضای بدن را ماساژ داد. قابل حمل بودن ماساژور دستی باعث شده برای آرام کردن درد‌ها به ویژه دیسک گردن کاربرد داشته باشد.

2- ماساژور برقی

ماساژورهای برقی با استفاده از برق عمل می‌کنند. این دستگاه ویژگی‌های خاصی دارد، معمولا روی بدنه آن‌ها دکمه‌هایی تعبیه شده که می‌توان ماساژور را خاموش یا روشن کرد و همچنین دکمه‌های دیگر برنامه‌های مختلفی را ارائه می‌دهد. از این نوع دستگاه برای ماساژ گردن و کف پا استفاده می‌شود.

از این رو، ماساژ سر با دستگاه‌ برقی مخصوص تاثیر بسیاری در رشد مو دارد. هنگام استفاده از این دستگاه احساس راحتی خواهید داشت و می‌توانید از تنظیمات و دکمه‌های آن میزان فشار و نوع ماساژ را تنظیم کنید. اگر قصد خرید ماساژور برقی را از فروشگاه مدیکال نبض دارید، همین حالا از طریق این سایت اقدام کنید.

بهترین ماساژور‌های دستی

ماساژور‌های دستی ابزار کوچکی هستند که می‌توان آن را به تمام اعضای بدن جابجا کرد. این ماساژور‌ها قابل حمل بوده و در مواردی مثل ماساژ پشت، گردن، شانه و تمام قسمت‌های بدن کاربرد دارد. اصلی‌ترین مزایای ماساژور دستی، تنظیم فشار است.

1- ماساژور بدن غلتکی تن زیب Tanzib:

ماساژور غلتکی روی بدن با رفت و برگشت دست حرکت می‌کند. روی بدنه این ماساژور برجستگی‌های ریزی وجود دارد که هنگام تماس با پوست جریان خون افزایش پیدا می‌کند. مکانیزم ساده ماساژور دستی باعث شده از آن به راحتی برای رهایی از خستگی ماهیچه‌ها استفاده شود. فواید ماساژ بسیار بوده که شامل بهبود گردش خون، رفع سلولیت، مفید برای دستگاه گوارش، درمان یبوست، کاهش استرس و اضطراب، کاهش فشار عصبی، ریلکسیشن و آرامش ذهنی می‌باشد.

2- ماساژور غلتکی کف پا تن زیب Tanzib

این نوع ماساژور دستی فقط برای کف پا مورد استفاده قرار می‌گیرد. ماساژور غلتکی کف پای تن زیب از ۵ غلتک‌ها چرخنده ژله‌ای با دندانه‌های نوک تیز ساخته شده است. از آنجایی که پا قلب دوم ماست، استفاده از ماساژور دستی کف پا برای گردش خون در بدن و رفع بسیاری از مشکلات مفید است. کف پا یکی از مهم‌ترین قسمت‌های بدن است که هنگام ایستادن وزن کلی بدن روی آن قرار می‌گیرد؛ بنابراین ماساژ دادن کف پا علاوه بر از بین بردن خستگی به سلامت و شادابی بدن کمک شایانی می‌کند.

با قرارگیری پا روی این غلتک‌ها و با هر بار رفت و برگشت غدد و ارگان‌های مهم بدن تحت تاثیر قرار گرفته و نتیجه مثبتی در بدن ایجاد می‌شود. از دیگر مزایای ۵ تا ۱۰ دقیقه ماساژ کف پا در روز می‌توان به کاهش افسردگی، کاهش مشکلات یائسگی، برطرف کردن دردهای عضلانی، کاهش سردردهای میگرنی، کمک به کاهش کمردرد، دفع سموم اضافی بدن و… اشاره کرد.

3- ماساژور کف پا اسفنجی تن زیب Tanzib:

یکی از مهمترین اعضای بدن برای حفظ سلامتی و تندرستی، پا است. راه‌های مختلفی وجود دارد تا با استفاده از آنها کف پا را مورد اهمیت قرار داد، اما استفاده از ماساژور یکی از راه‌حل‌های اهمیت دادن به پا است. ماساژورهای مختلفی در مدیکال نبض به فروش می‌رسد که ماساژور کف پای تن زیپ مدل اسفنجی از جمله بهترین و جذاب‌ترین ماساژور پا شناخته می‌شود.

این ماساژور بدنه پلاستیکی خوش رنگی دارد که ۵ غلتک اسفنجی گردان روی آن نصب شده است. این وسیله روی زمین قرار گرفته و پا را به صورت رفت و برگشتی روی آن حرکت داده می‌شود. مزایای استفاده از ماساژور دستی پا مدل اسفنجی شامل کاهش فشار خون و تری گلیسیرید، دفع سموم اضافی بدن، از بین بردن دردهای سر، گردن، پشت و کمر می‌شود.

4- ماساژور کمر مهره‌ای تن زیب Tanzib:

کمر یکی دیگر از اعضای مهم بدن است که دسترسی به این نقطه غیر ممکن است. برای برطرف کردن این محدودیت‌ها و لذت بردن از ماساژ، حتماً از ماساژور کمر تن زیپ مدل مهره استفاده کنید. طول این ماساژور ۱۱۰ سانتی‌متر بوده و دارای ۴۸ گوی مهره، دو دسته پلاستیکی و دو رشته مهره‌ای است که به هم وصل شده‌اند. با استفاده از این وسیله ‌می‌توانید بدون درخواست از شخص دیگر کمر خود را ماساژ حرفه‌ای دهید. ماساژور دستی و خانگی علاوه بر صرفه‌جویی در زمان کم، هزینه و فواید بسیاری دارد. رهایی از خمودگی، خوابی با آرامش و عمیق، کلافگی، کاهش استرس، خستگی، گرفتگی عضلات برخی از مزایای این ماساژور به شمار می‌رود.

5- میل ماساژور غلتکی تن زیب Tanzib:

اگر تاکنون از ماساژورهای دستی برای رسیدن به یک حس و حال خوب همراه با آرامش استفاده کرده‌اید، قطعا متوجه شده‌اید که این وسیله‌ عملکرد مفیدی دارد. یکی دیگر از ماساژورهای دستی که ظاهری ساده اما بسیار کاربردی دارد، میل ماساژور است.

دو طرف این میله دسته‌های اسفنجی وجود دارد و دارای سه غلطک ژله‌ای خاردار است که اغلب برای ماساژ دادن قسمت‌های مختلف بدن مثل پشت و کمر مورد استفاده قرار می‌گیرد. با میل غلتکی تن زیب می‌توانید علاوه بر کاهش دردهای موضعی از دیگر مزایای آن که شامل بهبود تمرکز، تقویت سیستم ایمنی بدن، از بین بردن فشار عصبی، کمک به جوانسازی و شادابی پوست بهره‌مند شوید.

6- ماساژور دستی هشت پا تن زیپ:

برای سلامت بدن نیاز است در طول روز به مدت چند دقیقه قسمتی از بدن را با استفاده از ماساژور دستی ماساژ دهید، این کار به شادابی، تسهیل گردش خون و کاهش استرس کمک بسیاری می‌کند. ماساژور ۸ پا طراحی خاصی دارد و از آن می‌توان تمام قسمت‌های بدن را از قبیل پشت، پاها، قفسه سینه، بازوها و… را ماساژ داد.‌ این ماساژور در رنگ‌های مختلف تولید می‌شود و کاربران می‌توانند از طریق وب سایت فروشگاهی مدیکال نبض نسبت به ثبت سفارش اقدام کنند.

برای ماساژ دادن قسمت برجسته را دست گرفته و به صورت دورانی روی قسمتی از بدن بچرخانید. کار با این وسیله دستی بسیار آسان بوده و تنها با مقداری فشار می‌توانید حس راحتی و آرامش را تجربه کنید. از دیگر مزایای ماساژور هشت پا می‌توان به دفع سموم اضافی بدن، درمان یبوست، مفید برای بیماران سکته‌ای، سرطانی و افراد مبتلا به زوال عقل اشاره کرد.

ماساژور‌های دستی مزایا و خواص بیشماری دارند که مهم‌ترین آن رفع مشکلات سیستم عصبی، اختلالات بدن به ویژه ماهیچه‌ها و اسکلت بدن است. به طور کلی ماساژ باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود، حتی در مواقعی از ماساژ برای بر طرف کردن درد‌های مزمن مثل درد گردن، کمر، دست و پا استفاده می‌کنند.

هنگام استفاده از ماساژور دستی، پمپاژ خون در رگ‌ها سرعت گرفته و به سراسر بدن فرستاده می‌شوند؛ از این رو فشار وارده روی سرخک تا حدودی کاهش یافته و قلب منبسط می‌شود. برای خرید ماساژور دستی وارد صفحه محصول شده و با بررسی مشخصات و انتخاب نوع مدل آن را به سبد خرید اضافه کنید.

بهترین ماساژور برقی

ماساژور‌های برقی انواع مختلفی دارند که هر کدام با توجه به طراحی خاص کاربرد متفاوتی دارند. در ادامه به بهترین ماساژور‌های برقی موجود فروشگاه مدیکال نبض اشاره می‌کنیم.

1- ماساژور تفنگی Fascial Gun:

 یکی از بهترین ماساژورهای تفنگی مدل Fascial Gun است که با وارد کردن ضربه به صورت مکرر به یک قسمت از بدن عمل ماساژ را آغاز می‌کند‌. ماساژورهای تفنگی gun با حداکثر سرعت ۳۶۰۰ دور در هر دقیقه و ۶ سرعت مجزا ماساژ با کیفیتی را ارائه می‌دهد. جنس بدنه این محصول پلیمری است و در برابر ضربات محکم و افتادن از ارتفاع مقاومت بالایی دارد. وزن این محصول یک و نیم کیلوگرم بوده و حمل و نقل آن به راحتی امکان‌پذیر است.

شما می‌توانید در صورت کامل بودن شارژ به مدت ۲ ساعت از آن استفاده کنید. ماساژور تفنگی گان مزایای بی‌شماری دارد که می‌توان به کاهش درد عضلات، تسکین درد مفاصل، بهبود گردش خون و… اشاره کرد.‌ این دستگاه ۴ سری مختلف دارد که هر کدام مناسب ماساژ دهی بخشی از بدن است.

  • سر U شکل: مناسب ماساژ دهی ستون فقرات، گردن و تاندون آشیل
  • سر کوچک توپی شکل: مناسب ماساژ دادن بازوها، ران‌ها، کمر و…
  • سر بافر: مناسب برای شل شدن بافت‌های نرم و حساس بدن
  • سر صاف کوچک: مناسب برای شل شدن عضلات بدن

2- ماساژور گان تفنگی توربو دار BX-790:

ماساژور گان تفنگی توربو دار مدل BX-790 یکی از ماساژورهای برقی است که با ۶ حالت مختلف، بهترین وسیله برای رهایی از خستگی و تنش عضلات پس از یک روز سخت کاری به شمار می‌رود. توان قدرتی این وسیله ۲۵ وات بوده و به افزایش جریان خون، رفع کوفتگی عضلات و خستگی بدن کمک می‌کند. این ماساژور برای افراد شاغل، ورزشکار، افراد مسن، افرادی که از التهابات عضلات و مفاصل رنج می‌برند گزینه مناسبی است. ماساژور گان تفنگی توربو دار دارای چهار سری قابل تعویض است که هر یک برای ماساژ قسمتی از بدن طراحی شده است.

3- ماساژور امسیگ Emsig ML110:

 ماساژور امسیگ  مدل ML110 برای ماساژدهی تمام قسمت بدن طراحی شده و بیشترین کاربرد آن در مراکز درمانی و فیزیوتراپی است. این ماساژور سه کلاهک دارد که عملکرد آن به صورت لرزشی و ویبره‌ای است. از این وسیله برای تسریع گردش خون و خستگی عضلات استفاده می‌کند. افرادی که به دنبال یک راه حل مناسب و آسان برای لاغری موضعی هستند، استفاده از ماساژور امسیگ را فراموش نکنند.

4- ماساژور برقی فانتوم Phantom SH-106:

ماساژور برقی فانتوم به دلیل شارژی بودن، قابلیت استفاده در هر مکان و عدم وابستگی به برق، باعث افزایش توانایی کاربر شده است. این ماساژور دارای برنامه‌های مختلفی است که می‌توان شدت آن را بر اساس نیاز کنترل یا سرعت بخشید. سری‌های مختلف ماساژور فانتوم این امکان را فراهم آورده تا بتوان تمام نقاط بدن را ماساژ حرفه‌ای داد. مهم‌ترین مزیت استفاده از این ماساژور کاهش وزن، چربی سوزی، کاهش دردهای ناشی از گرفتگی و مواردی از این قبیل است.

5- ماساژور شیاتسو شانه و گردن امسیگ Emsig MG50:

 یکی از ماساژورهایی که مورد تایید بسیاری از پزشکان واقع شده، ماساژور گردنی شیاتسو امسیگ مدل MG50 است. از این ماساژور می‌توان برای پشت، شانه، ران، ساق، کمر و پا استفاده کرد. ماساژور شیاتسو دو صفحه گردان و چرخشی دارد که ماساژ را با دو برجستگی توپی کوچک و بزرگ انجام می‌دهد. این دستگاه دو حالت انتخاب دارد که می‌توان سرعت و چرخش آن را تنظیم کرد. همچنین حالت مادون قرمز و گرما نیز دارد. با کشیدن دسته‌های تسمه نگهدارنده می‌توان شدت ماساژ جداگانه را تنظیم کرد.

6- مینی ماساژور میمو mimo XY3199:

ماساژور برقی میمو دستگاهی کوچک با قابلیت حمل آسان است که اغلب از آن برای کاهش دردهای عضلانی،  آرام کردن دردهای مفاصل، افزایش گردش خون و… استفاده می‌کنند. عملکرد این دستگاه با لرزش روبرو است و به محض قرار‌گیری روی قسمتی از بدن گردش خون افزایش پیدا می‌کند.

فواید استفاده از ماساژور‌های برقی چیست؟

با استفاده از ماساژورهای برقی می‌توان مشکلات مختلفی را از جمله بی خوابی، درد‌های عضلانی و… را بهبود بخشید. تحقیقات نشان داده که ماساژ تاثیر بسیاری در افزایش طول عمر و سلامتی افراد می‌گذارد. اگر شما یک روز سخت و پرکاری داشته باشید، تنها با استفاده از ماساژورهای برقی می‌توانید انرژی از دست رفته را بازگردانید. البته بسیاری از افراد علاوه بر لاغری، علاقه زیادی به چاقی قسمتی از بدن به ویژه چاقی صورت دارند که با استفاده از ماساژ برقی آن هم طی مدت زمان طولانی می‌توان به این هدف دست یافت. 

ماساژ راهی ساده برای تسکین این دردهاست:

ماساژ به عنوان بخشی از طب جایگزین دارو و مکمل‌های مختلف شده است. ماساژ درمانی یک روش قدیمی برای تسلی دردهای مختلف از جمله دیسک کمر، ورم مفاصل، سردرد، گردن درد و تمام دردهای نواحی عضلانی و عصبی به شمار می‌رود.

کلام پایانی

در این مقاله توانستیم به مقایسه ماساژور دستی و برقی بپردازیم و فواید هر کدام را به طور مختصر و مفید بیان کنیم. به طور کلی، ماساژ فواید بسیار زیادی برای بدن و سلامتی دارد.

اگر می‌خواهید برای ماساژ بدن از شخص دیگری کمک نگیرید، کافیست بهترین ماساژور را از وب سایت فروشگاهی مدیکال نبض خریداری کنید. قیمت ماساژور در این فروشگاه بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. اگر سوالی در این باره دارید در انتهای مقاله با مجموعه مدیکال نبض به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *